Connect with us

Χρήσιμα

«Ο Πέτρος και ο λύκος»

H παιδική σκηνή της εταιρείας θεατρικών παραγωγών ΜΕΘΕΞΙΣ του Χρήστου Τριπόδη παρουσιάζει από τα μέσα του Ιουνίου 2021, σε καλοκαιρινή περιοδεία ανά την Ελλάδα, το διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών «Ο Πέτρος και ο λύκος», του  Σεργκέι Προκόφιεφ, σε απόδοση -σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη, με τον Ρένο Χαραλαμπίδη και πέντε μουσικούς με 7 μουσικά όργανα ζωντανά επί σκηνής.
Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μεταγραφή για πιάνο, βιολί, φλάουτο, βιολοντσέλο σαξόφωνο και κρουστά ζωντανά επί σκηνής με την παράσταση να «σπάει» την κλασική φόρμα της εκτέλεσης από ορχήστρα με συνοδεία αφήγησης, όπως έχουμε συνηθίσει στις διαφορετικές εκδοχές του ανά τον κόσμο. Πρόκειται για μια θεατρική προσέγγιση του παραμυθιού, με στοιχεία χοροκίνησης, τραγουδιών βασισμένα
στις κλασικές μελωδίες του συνθέτη, διαδραστικό παιχνίδι και θέατρο σκιών,  που στόχο έχει την καλύτερη πρόσληψη της μουσικής και των μουσικών οργάνων, από τα παιδιά μέσω της θεατρικής παράστασης. 

Το μαγευτικό κείμενο του Ρώσου συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ γράφτηκε το 1936 και θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά μουσικά παραμύθια όλων των εποχών.

Συνθέτης/Συγγραφέας: Σεργκέι Προκόφιεφ
Θεατρική Διασκευή/Σκηνοθεσία: Χρήστος Τριπόδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Αγοράς
Χορογραφίες: Χριστίνα Μπίτου
Κοστούμια: Μυρτώ Πετάση
Φωτισμοί: Ρίζος Τσιγάρης

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:
Ρένος Χαραλαμπίδης
Μάριος Ιβάν Παπούλιας ( Ενορχήστρωση – Βιολί)
Θοδωρής Πιστόλας (Τενόρο σαξόφωνο)
Δέσποινα Σπανού (Βιολοντσέλο)
Δήμητρα Χανιαλάκη (Φλάουτο)
Γιώργος Αιμιλιανός Σταυριανός (Πιάνο-Πλήκτρα-Κρουστά)
Χορεύουν:
Χριστίνα Μπίτου
Αριάννα Ζαρμακούπη

Continue Reading
Advertisement

Χρήσιμα

“End Credits” 2012-ongoing

O βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης των ταινιών Shame και 12 Years a Slave, Steve McQueen, στη Στέγη, με την εικαστική εγκατάσταση “End Credits”, 2012-ongoing.

Ένας φόρος τιμής στον Αφροαμερικανό τραγουδιστή, ηθοποιό, κοινωνικό ακτιβιστή και αστέρα του αμερικανικού φούτμπολ Paul Robeson (1898-1976), ο οποίος τη δεκαετία του 1950 βρέθηκε στη μαύρη λίστα του FBI για τον αγώνα του κατά του ρατσισμού.

Ο ιδιαίτερα επιτυχημένος και βραβευμένος καλλιτέχνης Steve McQueen, υπερβαίνοντας τη video art, πέρασε με τόλμη στη βιομηχανία του κινηματογράφου για να καταπιαστεί με τον συλλογικό μας φόβο και να κατακτήσει την τέχνη της ανάσυρσης των ψυχολογικών τραυμάτων λόγω ταυτότητας και φυλής. Οι φόβοι που αποκαλύπτονται, η ένταση και το δραματικό στοιχείο στις αποφασιστικές πινελιές του McQueen όχι μόνο δεν καλοπιάνουν το κοινό αλλά το εξωθούν στα άκρα της ανθρώπινης βαναυσότητας και του παραλογισμού.

Στον εκθεσιακό χώρο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από τις 24 Σεπτεμβρίου έως τις 24 Οκτωβρίου, ο McQueen παρουσιάζει το επικό πορτρέτο ενός ανθρώπου-συμβόλου, του Paul Robeson, στο υπό εξέλιξη έργο End Credits, 2012-ongoing, στο πλαίσιο της 7ης Μπιενάλε της Αθήνας, ECLIPSE. Τραγουδιστής και κοινωνικός ακτιβιστής, ο Robeson βρέθηκε στο στόχαστρο του FBI όταν ξεκίνησε εκστρατεία ενάντια στο λιντσάρισμα. Μπήκε στη μαύρη λίστα και η ζωή και η καριέρα του καταστράφηκαν. Όταν ο φάκελός του στο FBI αποχαρακτηρίστηκε και βγήκε εν μέρει στη δημοσιότητα, ο Steve McQueen ξεκίνησε ένα μεγάλο ταξίδι για να συγκροτήσει ένα μνημείο επικών διαστάσεων στον ηρωικό άνδρα. Στους τίτλους τέλους (end credits) των ταινιών μνημονεύονται όλοι οι συντελεστές. Μέσα από πολλές χιλιάδες σελίδες που ξετυλίγονται η μία μετά την άλλη, το End Credits, 2012-ongoing συνιστά ένα καθαρτήριο της συλλογικής μας συνείδησης έναντι ανθρώπων που μαρτύρησαν όπως ο Robeson. Σαν πηγή ή ποτάμι, το έργο κυλά διαρκώς επί δεκάδες ώρες σαν ένα κήρυγμα εικόνων και λέξεων που καθηλώνουν με τη σκοτεινή τους ύλη και τον βαθύ, συμπυκνωμένο τους πόνο.

Continue Reading

Χρήσιμα

“Κεραμική από την Κορέα”

Η συλλογή κορεατικής τέχνης του Μουσείου Μπενάκη περιλαμβάνει μόλις έντεκα κεραμικά κατασκευασμένα από τον 11ο έως τον 18ο αιώνα. Η αποκρυπτογράφηση των παραστάσεών τους μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε κάποιες από τις αντιλήψεις και τις δοξασίες των Κορεατών. Η ατένιση των μορφών τους μας φανερώνει την ιδιαίτερη αισθητική των καλλιτεχνών τους. Και η ανάλυση της κατασκευής τους μας εξοικειώνει με τις μοναδικές τεχνικές που ανέπτυξαν οι τεχνίτες τους. Ένα βίντεο με σημερινούς κεραμείς που αναβιώνουν αρχαίες μεθόδους συσχετίζεται με σύγχρονα έργα από τη συλλογή της Πρεσβείας της Δημοκρατίας της Κορέας.

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει για πρώτη φορά μετά από τριάντα χρόνια τα έντεκα κεραμικά του Μουσείου Μπενάκη, τα οποία δώρισε ο Γεώργιος Ευμορφόπουλος το 1936. Ο ελληνικής καταγωγής βρετανός επιχειρηματίας υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους συλλέκτες ασιατικής τέχνης της εποχής του και είναι γνωστός για τη δωρεά στο Μουσείο Μπενάκη μέρους της κινεζικής συλλογής του, η οποία παρουσιάστηκε στην έκθεση “Κεραμική από την Κίνα” το 2016. 

Η παρούσα έκθεση επαναχρησιμοποιεί μια προθήκη κατασκευασμένη στο Λονδίνο και επίσης δωρισμένη από τον Ευμορφόπουλο, προσπαθώντας να δει τα αντικείμενα όχι μόνο στο πλαίσιο της Κορέας των δυναστειών Κόρυο και Τζοσάν, όταν κατασκευάστηκαν, αλλά και σε αυτό της μεσοπολεμικής Ευρώπης, όταν η κορεατική τέχνη έγινε ευρύτερα γνωστή στη Δύση.

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 60 χρόνια διπλωματικών σχέσεων ανάμεσα στην Κορέα και την Ελλάδα (1961-2021).

Continue Reading

Χρήσιμα

“Χρήστος Μποκόρος. 1821, η γιορτή”

Η έκθεση παρουσιάζει το πρωτότυπο αρθρωτό έργο του Χρήστου Μποκόρου με τον τίτλο “1821, η γιορτή”, σε τέσσερις ενότητες:
Η Γαλανόλευκη: ο απόηχός της.
Η Ιστορία: το φως και το σκοτάδι της.
Οι Ήρωες, επιφανείς και αφανείς: ο ίσκιος και το αίμα τους.
Η Δόξα μονάχη: ψηλά στην κεφαλή μιας μεγάλης έρημης τράπεζας, Μνήμη δαφνοφόρος, και μπροστά της ένα αρνάκι που μας κοιτάει κατάματα.

Tα έργα έγιναν ειδικά για την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση και παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό. Είναι φτιαγμένα πάνω σε υφάσματα και ξύλα. Συνιστούν “ξεχείλισμα της ψυχής” του ζωγράφου, είναι ο δικός του φόρος τιμής στο “Κοινό και το Κύριο”. Στους “υποστατικούς ήσκιους” που τον ορίζουν. Ορίζουν άραγε κι’ εμάς; Τι σημαίνει σήμερα ο Ήρωας και η Αρετή του; Με ποιο μέτρο μετράμε τη ζωή μας; Με ποιους ίσκιους αναμετριόμαστε; Η ζωγραφική σιωπά. Καθρεφτίζεται εύγλωττη στο απροκατάληπτο βλέμμα των θεατών.

Continue Reading

Χρήσιμα

“H Δημοκρατία του Μπακλαβά”

Το νέο έργο που ετοιμάζει ο Ανέστης Αζάς, στο πλαίσιο του Κύκλου 1821 διαδραματίζεται στη σημερινή Ελλάδα, κάτι που το τοποθετεί στο μεταίχμιο μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, παρότι η πλοκή του είναι φανταστική. Με πρωταγωνιστές ένα μεικτό ζευγάρι, έναν Έλληνα και μία Τουρκάλα, οι οποίοι αποφασίζουν να ιδρύσουν το δικό τους έθνος-κράτος, με βάση το σπίτι τους και την ιδιωτική τους επιχείρηση, η παράσταση αναδιατυπώνει θεατρικά συγκρούσεις που παραμένουν ενεργές από την εποχή της Επανάστασης ως σήμερα. Μέσα από απολαυστικές κωμικές καταστάσεις, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τις αντιφάσεις της νεοελληνικής κοινωνίας, την προβληματική της εθνικής ταυτότητας, αλλά και την ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους – κι εμείς μαζί τους!

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας και η ομάδα
Σκηνογραφία: Ελένη Στρούλια
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Ηχητικός σχεδιασμός – Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Βίντεο: Δημήτρης Ζάχος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Πητίδης
Βοηθός σκηνογράφου: Ζαΐρα Φαληρέα
Διεύθυνση παραγωγής: Κωστής Παναγιωτόπουλος

Παίζουν: Κατερίνα Μαυρογεώργη, Cem Yigit Üzümoglu, Gary Salomon κ.ά.

Continue Reading

Χρήσιμα

“Καντάτα Ελευθερίας”

Την “Καντάτα Ελευθερίας”, το μοναδικό σύγχρονο λαϊκό μουσικό έργο που αναφέρεται στην Επανάσταση του 1821, σε μελοποιημένη ποίηση και κείμενα των Ρήγα, Σολωμού και Μακρυγιάννη θα παρουσιάσει σε μια μεγάλη συναυλία ο Χρήστος Λεοντής την Τετάρτη 16 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Στη Σκιά των Βράχων 2021.

Το έργο γράφτηκε το 1970, ηχογραφήθηκε με τη φωνή του συνθέτη και την Άννα Συνοδινού να διαβάζει και κυκλοφόρησε, με δυσκολία, σε μικρό δίσκο βινυλίου. Αργότερα ο “Θούριος του Ρήγα” κυκλοφόρησε με τη φωνή του Νίκου Ξυλούρη.

Ολόκληρο το έργο, στη τελική του μορφή, εκδόθηκε σε λεύκωμα από τη Βουλή των Ελλήνων με την ευκαιρία των 200 χρόνων από το θάνατο του Ρήγα και τη γέννηση του Σολωμού. Το λεύκωμα εκτός από τα διάφορα κείμενα και ιστορικά στοιχεία, περιλάμβανε ένα CD με την ηχογράφηση ολόκληρου του έργου, καθώς επίσης και με τις νότες των τραγουδιών, σε χορωδιακή μορφή.

Με ευθύνη της Βουλής διανεμήθηκε σε όλα τα σχολεία της χώρας και της ομογένειας και παρουσιάστηκε σε ζωντανή συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 2000 υπό τη διεύθυνση του συνθέτη. Σήμερα διδάσκεται στα σχολεία της χώρας και του Ελληνισμού και τραγουδιέται από τους μαθητές.

Η επιθυμία του συνθέτη είναι να παρουσιάσει ο ίδιος το έργο του, σε νέα εμπλουτισμένη μορφή, κατ’ αρχήν στις πόλεις εκείνες που με κάποιο τρόπο συνδέονται με την επανάσταση του ‘21, σε μια εποχή που η ιστορική μνήμη είναι απόλυτα αναγκαία.
Εκτός από την “Καντάτα Ελευθερίας”, το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει και άλλα τραγούδια από την μακροχρόνια συνθετική του δραστηριότητα.

Τραγουδούν: Μίλτος Πασχαλίδης, Κώστας Τριανταφυλλίδης, Ιωάννα Φόρτη
Αφήγηση: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Ουρανία Μπασλή

Μουσικοί:
Μάνος Αβαράκης – Φυσαρμόνικα
Μανόλης Ανδρουλιδάκης – Λαούτο- Ακουστική κιθάρα
Βαγγέλης Ζαρμπούτης – Μπουζούκι
Τεό Λαζάρου – Μπάσο
Νεοκλής Νεοφυτίδης – Πιάνο
Αντώνης Παπαγγελής – Κλασική κιθάρα
Βασίλης Ραψανιώτης – Βιολί

Συμμετέχει η Μεικτή Χορωδία Δήμου Κηφισιάς
Διεύθυνση: Θανάσης Αρβανίτης


Continue Reading

Χρήσιμα

“Ο ένας και μοναδικός Ιβάν”

Τον Ιούνιο συνεχίζεται η Λέσχη Ανάγνωσης για εφήβους του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και με συντονίστρια τη συγγραφέα Στέλλα Κάσδαγλη.

Το ραντεβού θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά σε μία ζωντανή συνάντηση στο Μεσογειακό Κήπο του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος και το βιβλίο που θα διαβάσουμε είναι “Ο ένας και μοναδικός Ιβάν” της Κάθριν Απλγκέιτ.

Την Κυριακή 27 Ιουνίου στις 18.30, 22 παιδιά 12-16 ετών θα ανακαλύψουν κι άλλους κόσμους που περιμένουν να δημιουργηθούν από τους ίδιους τους αναγνώστες, δηλαδή εμάς.

Η υπόθεση: Έχοντας περάσει είκοσι επτά χρόνια πίσω απ’ τους γυάλινους τοίχους του κλουβιού του σ’ ένα εμπορικό κέντρο, ο Ιβάν έχει συνηθίσει να τον παρακολουθεί ο κόσμος. Σχεδόν ποτέ δε σκέφτεται τη ζωή του στη ζούγκλα. Αντιθέτως, ο Ιβάν ασχολείται με την τηλεόραση, τους φίλους του, τη Στέλα και τον Μπομπ, και με τη ζωγραφική. Ωστόσο, όταν συναντά τη Ρούμπι, ένα ελεφαντάκι που μόλις αιχμαλωτίστηκε, αναγκάζεται να δει το σπίτι τους και την τέχνη του με νέο βλέμμα.

Για αγόρια και κορίτσια 12-16 ετών
Έως 22 συμμετοχές

Για τη συμμετοχή στη Λέσχη είναι απαραίτητο όσοι και όσες κρατούν θέση να έχουν διαβάσει το βιβλίο του μήνα (έστω, το μισό!).

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING