Connect with us

Ενδιαφέροντα

«Η Ακρόπολη στο Βυθό» στον εκθεσιακό χώρο «Νίκος Κεσσανλής»

«Η Ακρόπολη στο Βυθό» παρουσιάζεται στον εκθεσιακό χώρο «Νίκος Κεσσανλής» της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ).
Η έκθεση με τίτλο «Η Ακρόπολη στο Βυθό» έχει ως αφετηρία τα λεγόμενα citadels on ships τα οποία είναι δωμάτια ασφαλείας κρυμμένα μέσα σε πολεμικά πλοία ή ακόμα και σε μεγάλα σκάφη αναψυχής. Σύμφωνα με τη γλώσσα της ναυσιπλοΐας, το citadel (ελληνική μετάφραση ακρόπολη ή κάστρο), είναι ένα οχυρό όπου μπορούν να βρουν οι άνθρωποι καταφύγιο κατά τη διάρκεια πολέμου, πειρατείας ή γενικότερα κάποιου εξωτερικού κινδύνου.
Συνήθως έχουν οπλικό εξοπλισμό και ειδικό σύστημα επεξεργασίας αέρα ώστε να καθιστούν δυνατή την παραμονή μέσα σε αυτά. Σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται σε ένα πολύ καλά κρυμμένο σημείο του σκάφους που δεν μπορεί να ανιχνευθεί από τον εξωτερικό κίνδυνο και η πόρτα τους ασφαλίζει και απασφαλίζει μόνο από τον χειριστή ηλεκτρονικού τηλεχειριστηρίου. Ο χειριστής μπορεί να ακινητοποιήσει το πλοίο ώστε να αποτρέψει τη μετακίνησή του από την εξωτερική απειλή. Το κόστος κατασκευής τους είναι υπέρογκο και σε περιπτώσεις που αυτή δεν είναι εφικτή αντίστοιχο δωμάτιο διαμορφώνεται στο σημείο που βρίσκεται η μηχανή του πλοίου.
Η έκθεση στοχεύει να προσδιορίσει διαφορετικά την έννοια του οχυρού, του ορίου, της μνήμης, της κατοίκησης, του αποκλεισμού και του εγκλεισμού, σε σχέση με τη συλλογική και την ατομική σφαίρα. Σε μια εποχή ασταθών αξιών και συνεχών αλλαγών των κοινωνικών παραμέτρων, η θέση του ατόμου και του συνόλου ορίζεται από μια επισφαλή συνθήκη μέσα στην οποία βάλλονται οι κοινωνικές αξίες. 
Όπως αναφέρει ο Lars Bang Larsen (στο άρθρο του «The Society of Social Qualities»), η ιδέα μιας κοινωνίας χωρίς ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι ουσιαστικά η καταγγελία μιας κοινωνίας που αποτυγχάνει να παράσχει μια ποιοτική ζωή για τους πολίτες της. Στην κοινωνία χωρίς ποιοτικά χαρακτηριστικά η συστημική πίεση σε πολιτιστικούς και δημοκρατικούς θεσμούς καταλήγει στην κατάργηση των πολιτικών ελευθεριών. Και έτσι η ιδέα του κράτους ως προστάτη και παιδαγωγού δεν είναι πια πιστευτή.
Προϋποθέτοντας την ύπαρξη μιας Ακρόπολη στο Βυθό η έκθεση θέτει ερωτήματα σε σχέση με την οικονομική, κοινωνική και πολιτική κατάσταση του σήμερα. Τι μπορεί να συμβεί όταν μια ομάδα ανθρώπων αναγκαστεί να συμβιώσει σε ένα κουτί στο νερό; Τι σημαίνει κίνδυνος στη σύγχρονη κοινωνία; Τι μπορεί να εμπεριέχει ένα κουτί που εγκλωβίζει ανθρώπους σε μία κατάσταση; Ποια θεωρείται εξωτερική απειλή;
Στην Ακρόπολη στο Βυθό η σύγχρονη εικαστική πρακτική κωδικοποιείται ως ένα σύστημα σημαινόντων (signifiers) όπου ενώνονται το προσωπικό και το συλλογικό. Συνεπώς, μια κοινωνία σε επισφαλή κατάσταση επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη θέση του εικαστικού, του στοχαστή, του συγγραφέα, την έκφρασή του και το ίδιο το έργο μέσα σε έναν ετερογενή χώρο αλλά πάντα στο χρονικό πλαίσιο της συγχρονικότητας (contemporaneity). Οι συμμετέχοντες ανιχνεύουν τα όρια της συνύπαρξης, τα αίτια της απομάκρυνσης καθώς και τα δίκτυα, τα σύνορα και τις δομές που μας κατακερματίζουν ή μας ενώνουν στο χώρο και στο χρόνο.
 
Συμμετέχουν στην έκθεση
 
Ανδρέας Αγγελιδάκης, Χρήστος Αθανασιάδης, Δημήτρης Ανδρεάδης, Αριστείδης Αντονάς, Κατερίνα Αποστολίδου, Νίκος Αρβανίτης, Δήμητρα Βάμιαλη, Γιάννης Βαρελάς, Αλέξανδρος Βασμουλάκης , Ανέστης Ιωάννου, Ιωάννα Κωστίκα, Αντώνης Κιουρκτσής, Κωνσταντίνος Κωτσής, Βαρβάρα Λιακουνάκου, Βίκυ Μπέτσου, Φανούρης Μωραίτης, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Πάνος Παπαδόπουλος, Άγγελος Πλέσσας, Σωκράτης Σωκράτους, Αλέξανδρος Τζάννης, Θεόφιλος Τραμπούλης, Πάνος Χαραλάμπους, Θάλεια Χιώτη, Κώστας Χριστόπουλος, Βαγγέλης Χούρσογλου, ATH 1281, Anastasia Ax, Caroline May, Pélagie Gbaguidi, Prinz Gholam, Hiwa K., Anton Kats, Em Kei, Anja Kirschner-David Panos, Fermín Jiménez Landa.

Επιμέλεια: Κατερίνα Νίκου
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Μαρία Μανέτα

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ενδιαφέροντα

Μοναδικό ξενοδοχείο με θέμα το αυτοκίνητο!

Το ξενοδοχείο “V8″ είναι μια κατηγορία από μόνο του! Όλα μέσα σε αυτό είναι αφιερωμένα στο αυτοκίνητο.

Το “V8″ στεγάζεται σε ένα ιστορικό κτίριο της Στουτγάρδης στη Γερμανία, που κάποτε ήταν ο τερματικός σταθμός για το αεροδρόμιο Boblingen, και χρησιμοποιήθηκε για μαχητικά αεροσκάφη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το ξενοδοχείο διαθέτει 10 διαφορετικά θεματικά δωμάτια, όλα αφιερωμένα στον κόσμο του αυτοκινήτου – από πλυντήριο αυτοκινήτων εν είδει κρεβατιού μέχρι τμήματα vintage οχημάτων ως καναπέδες, καρέκλες και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Μελέτη αποδεικνύει ότι η μουσική κάνει καλό στην καρδιά!

Τη λειτουργία του ενδοθηλίου βελτιώνει η ακρόαση της αγαπημένης μας μουσικής, υποστηρίζει νέα μελέτη σέρβων επιστημόνων που παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας.

«Ο συνδυασμός της μουσικής και της σωματικής άσκησης φάνηκε να οδηγεί στη μεγαλύτερη βελτίωση της λειτουργίας του ενδοθηλίου. Κάτι τέτοιο, ενδεχομένως να συνδέεται, μεταξύ άλλων, και με τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης των ασθενών» εξηγεί η καθηγήτρια και επικεφαλής της μελέτης, Μαρίνα Ντελζανίν.

«Η ακρόαση χαρούμενης μουσικής για 30 λεπτά την ημέρα, συνδέεται με τη βελτίωση της λειτουργίας του ενδοθηλίου, πιθανότατα λόγω της απελευθέρωσης ενδορφινών – των ορμονών της ευτυχίας – στον εγκέφαλο» καταλήγει η ειδικός, υπογραμμίζοντας ότι χρειάζεται περαιτέρω μελέτη προκειμένου να διερευνηθεί εις βάθος η επίδραση τους μουσικής στην υγεία.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

“Τρελοκομείο” τα δίνει όλα μέσα στη βροχή! ΔΕΙΤΕ τι κάνει ο άνθρωπος! (video)




Έχετε σιχτιρίσει που είναι Μάϊος και βρέχει;

Είστε με τις ομπρέλες σε κάποια στάση και περιμένετε το λεωφορείο;

Έχετε γίνει μούσκεμα προσπαθώντας να περάσετε στο απέναντι πεζοδρόμιο;

Δεν τρέχει και τίποτα! Το θέμα είναι να διασκεδάζουμε κάθε στιγμή της ζωής μας! Όπως αυτός ο κύριος που θα δείτε στο βίντεο, που μένοντας με τη βερμούδα του μόνο κυλίστηκε στη βροχή αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα όσων περαστικών τον έβλεπαν από τα γύρω καταστήματα!

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

ΒΙΝΤΕΟ: Πως φτιάχνονται τα καλαμάκια!

Είναι ένα από τα πιο κοινά αντικείμενα της καθημερινής μας ζωής!

Για τα καλαμάκια ο λόγος!

Ξέρετε όμως πως φτιάχνονται;

Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε ένα μηχάνημα κατασκευής τους και πως από αυτό «βγαίνουν» τα καλαμάκια.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Ποιος κρατάει το φανάρι

6, 13 & 20 Φεβρουαρίου | Για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων

Τι ονειρευόταν ο Γάλλος επιχειρηματίας του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας; Ποιες ήταν οι συνθήκες εργασίας για τους εργάτες; Αλήθεια, δούλευαν στο εργοστάσιο γυναίκες; Τι δουλειά είχε ένας γιατρός στο εργοστάσιο; Ποιο ήταν το καθιερωμένο δρομολόγιο ενός φανοκόρου;

Η ευρηματική και ιδιαίτερα επιτυχημένη θεατρική ξενάγηση «Ποιος κρατάει το φανάρι» επιστρέφει και φέτος στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, στις 6, 13 και 20 Φεβρουαρίου, προσκαλώντας τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο. Μέσα από μια πρωτότυπη θεατρική διαδρομή με ξεναγό τον ηθοποιό-ερμηνευτή Χρήστο Χριστόπουλο από την ομάδα θεάτρου «Ανεμόμυλοι», οι επισκέπτες θα κινηθούν στους βιομηχανικούς χώρους, θα ταξιδέψουν στις εποχές και θα ανακαλύψουν βιωματικά την ιστορία του παλιού εργοστασίου και τη γραμμή παραγωγής του φωταερίου, ζωντανεύοντας τις μνήμες των ανθρώπων που συνέδεσαν τη ζωή τους με το εργοστάσιο και την περιοχή του Γκαζοχωρίου.

Η θεατρική ξενάγηση είναι σχεδιασμένη σύμφωνα με τις τεχνικές του museum theater και απευθύνεται σε ενήλικο κοινό. Ανακαλύψτε την ιστορία του εργοστασίου που έδωσε φως και ενέργεια στην Αθήνα για περισσότερα από 120 χρόνια με τον πιο συναρπαστικό τρόπο!

Πληροφορίες:Ημ/νίες: 6, 20, 13 Φεβρουαρίου 2023
Ώρα έναρξης: 18.00
Διάρκεια: 60’Σημείο συνάντησης: Κεντρική ΚαμινάδαΤιμή εισιτηρίου: 10€ / άτομο
Εισιτήρια: Ηλεκτρονικά μέσω viva.gr

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Η Στέλλα με τα Κόκκινα Γάντια

Στο πλαίσιο του έτους Καμπανέλλη, το Θέατρο Τέχνης, που υπήρξε η πρώτη «στέγη» του μεγάλου θεατρικού συγγραφέα, συμπράττει με το Εθνικό Θέατρο προκειμένου να τιμήσουν από κοινού τη μνήμη του, με ένα εκ νέου ανέβασμα της Στέλλας με τα κόκκινα γάντια, σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.

Η πρώτη εκδοχή της παράστασης, λόγω πανδημίας δεν συνάντησε ποτέ ζωντανά το κοινό. Παρουσιάστηκε το 2020 από το Εθνικό Θέατρο διαδικτυακά και για μια μόνο φορά.

Φέτος, ο σκηνοθέτης επιχειρεί με μικρή αλλαγή στη διανομή, μια νέα προσέγγιση της παράστασης ειδικά για τη σκηνή της Φρυνίχου.

Το έργο, γραμμένο το 1954, είναι κυρίως γνωστό από την κινηματογραφική του εκδοχή, που σημείωσε τεράστια επιτυχία μέσα από την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη.

Στην παράσταση, η τραγική ερωτική ιστορία διαδραματίζεται μέσα σε έναν κόσμο που με τα ρεμπέτικα τραγούδια και το γλέντι προσπαθεί να αποδράσει από την καταπιεστική καθημερινότητα, τα έμφυλα στερεότυπα και την βαθιά οικονομική κρίση μιας κοινωνίας που αναζητά την ταυτότητά της ενώ παλεύει να ανακάμψει από τα ερείπια του Εμφυλίου.

Σκηνοθεσία- μουσική επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας
Σκηνικά: Γιάννος Περλέγκας – Λουκία Χουλιάρα
Κουστούμια: Λουκία Χουλιάρα
Φωτισμοί : Τάσος Παλαιορούτας
Βίντεο: Μαρία Αθανασοπούλου
Μουσική διδασκαλία: Στράτος Γκρίντζαλης
Εκτέλεση παραγωγής: Αλεξάνδρα Χάμπαση
Βοηθός σκηνοθέτη: Πίνα Κούλογλου

Παίζουν (αλφαβητικά):
Ανθή Ευστρατιάδου, Σοφία Κόκκαλη, Κατερίνα Λυπηρίδου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Γιάννος Περλέγκας, Εύη Σαουλίδου, Θοδωρής Σκυφτούλης, Μιχάλης Τιτόπουλος

Μουσικός επί σκηνής: Στράτος Γκρίντζαλης

Η παράσταση είναι συμπαραγωγή του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ με το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων: 

Τετάρτη και Κυριακή 19:00
Πέμπτη 21:00
Παρασκευή και Σάββατο 20:30

Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν – Σκηνή Φρυνίχου
Φρυνίχου 14, Πλάκα

Τηλέφωνα ταμείου: 2103222464, 2103236732

 

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING