Connect with us

Συγκινητικά

Βίντεο: «Η αξία του να δίνεις» μέσα από μια διαφήμιση που συγκίνησε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο!

Ένα μάθημα ζωής.

Ένα μικρό αγόρι σε κάποια φτωχογειτονιά της Ταϊλάνδης το οποίο κλέβει ένα σιρόπι και μερικά παυσίπονα.

Η ιδιοκτήτρια του φαρμακείου αρχίζει να τον βρίζει αλλά το παιδί της λέει ότι έκλεψε τα φάρμακα για την άρρωστη μητέρα του.

Τη λύση δίνει ο ιδιοκτήτης ενός μικρού μαγαζιού που πληρώνει τα φάρμακα του νεαρού παιδιού.

Τριάντα χρόνια μετά ο ηλικιωμένος αλλά πάντα με ανοιχτή καρδιά να βοηθήσει τους συνανθρώπους του άνδρας συνεχίζει να παθαίνει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας και βρίσκεται στο νοσοκομείο.

Το άπορο αγόρι έχει γίνει πια ένας επιτυχημένος γιατρός ο οποίος, από σύμπτωση, βλέπει τον ηλικιωμένο.

«Το ποσό έχει εξοφληθεί 30 χρόνια πριν με τρία κουτιά πενικιλίνης και μία μερίδα σούπας» έγραψε στο σημείωμα που άφησε.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Συγκινητικά

“Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα”

Ήταν μια Άννα, θα λένε. Μια τυχαία γυναίκα. Κλειστή, περιφρονημένη απ’ τον άντρα της. Μίλησε μόνο μια φορά, όταν σε κείνον τέλειωσαν τα λόγια. Μια γυναίκα ήσυχη σαν το ρόδο. Κρυφή σαν αίνιγμα…

Στράτφορντ 1616. Λίγο πριν “σβήσουν” τα φώτα της ζωής του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, η γυναίκα του, Αν Χάθαγουεϊ, σαν ρόδο και σαν αίνιγμα ρίχνει φως στη μυστηριώδη συζυγική ζωή τους. Στο έργο “Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα” του Άκη Δήμου, η Αν Χάθαγουεϊ για πρώτη φορά σπάει την εκκωφαντική σιωπή της.

Το έργο του Άκη Δήμου παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα στο Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ από 19 Μαρτίου 2022, κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 20:00 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Υπό της σκηνοθετικές οδηγίες του Νίκου Καμτσή, η ηθοποιός Πέγκυ Σταθακοπούλου με τους κωμικούς και δραματικούς τόνους της, ερμηνεύει τον ρόλο της αφανούς συζύγου του μεγάλου ποιητή. 

Ένα ποιητικό σύμπαν σ’ ένα κείμενο που σφύζει από θεατρικότητα, κωμικό και σπαρακτικό, το έργο επιχειρεί με ελευθερία και έμπνευση να φωτίσει την αινιγματική σχέση του Σαίξπηρ και της γυναίκας του Αν Χάθαγουεϊ και έτσι να μας γνωρίσει μια άλλη ρηξικέλευθη και μυθιστορηματική πλευρά του ποιητή.

Συντελεστές:
Κείμενο: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Νίκος Καμτσής
Σκηνικά – Κοστούμια: Μίκα Πανάγου
Μουσικό τοπίο: Κώστας Χαριτάτος
Σχεδιασμός φωτισμού: Νίκος Καμτσής, Γιάννης Ζέρβας
Video art: Αντώνης Κουκούβελας
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Ζέρβας
Επικοινωνία – δημόσιες σχέσεις: Δέσποινα Ερρίκου, Ράνια Παπαδοπούλου
Διεύθυνση παραγωγής: Λαμπρινή Θάνου
Παραγωγή: Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ

Ερμηνεύει η Πέγκυ Σταθακοπούλου.
Σε ρόλο ρυθμιστή και τελετάρχη σε χρώμα κόκκινο, ο Γιάννης Ζέρβας.

Continue Reading

Συγκινητικά

“Η μηχανή του Τιούρινγκ”

Το έργο που παίζεται με μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία – 700 sold out από το 2018 που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Αβινιόν – και απέσπασε 4 βραβεία Μολιέρ ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα με τον Ορφέα Αυγουστίδη στον ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου, από τις 21 Οκτωβρίου 2021.

“Βρίσκομαι υπό κατ’ οίκον περιορισμό και υποχρεωμένος να υποβάλλομαι σε ορμονοθεραπεία για έναν ολόκληρο χρόνο”

Ο Τιούρινγκ είναι μόνος του πια. Όλα όσα βλέπουμε συμβαίνουν στο μυαλό του. Είναι κομμάτια της μνήμης του. Είναι η ύστατη προσπάθεια μιας ιδιοφυούς προσωπικότητας να επικοινωνήσει με όλους αυτούς που δεν τον κατάλαβαν τότε και όλους εμάς που προσπαθούμε να τον κατανοήσουμε τώρα, λίγο πριν το αινιγματικό τέλος που ο ίδιος θα δώσει στην ζωή του. 

Ο Άλαν Τιούρινγκ είναι ο άνθρωπος που έσπασε τον κωδικό των ναζί και άλλαξε την πορεία του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην λήξη του το 1945. Οι ιστορικοί υπολογίζουν πως η συνεισφορά του βοήθησε να αποτραπούν εκατομμύρια θάνατοι. Ο ρόλος του στην Ιστορία αλλά και η συμβολή του στην επιστήμη των υπολογιστών και της τεχνητής νοημοσύνης έμεινε κρυφός λόγω της ομοφυλοφιλίας του, της διαπόμπευσης και της αυτοκτονίας του μέχρι το 2013 που η βασίλισσα Ελισάβετ αναγνώρισε επίσημα τις υπηρεσίες του. Πάνω από όλα όμως ο Τιούρινγκ είναι ο υπερασπιστής της ανθρώπινης φαντασίας και μοναδικότητας. Η απόδειξη πως η ανθρώπινη ψυχή είναι ικανή να ξεπερνάει κάθε όριο, κάθε κοινωνικό παρεμβατισμό, κάθε στερεότυπο, κάθε αναστολή. 

“Έχεις κρατήσει ποτέ μυστικό; Ένα πραγματικά μεγάλο μυστικό; Έχεις ακούσει ποτέ να μιλούν για το “Αίνιγμα”; Ήρθε η ώρα λοιπόν να με ακούσεις πολύ προσεκτικά!”

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – Διασκευή: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Μετάφραση αρχικού κειμένου: Αντώνης Γαλέος
Σκηνικά – Κοστούμια: Όλγα Μπρούμα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική: Μαρίζα Ρίζου
Μεταφραστική Επιμέλεια: Ο. Παπασπηλιόπουλος, Ο. Αυγουστίδης, Θ. Γρίβα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Θάλεια Γρίβα
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Trailers: Άκης Πολύζος

Άλαν Τιούρινγκ: Ορφέας Αυγουστίδης  

Continue Reading

Συγκινητικά

“Ελληνική επανάσταση. 200 χρόνια μετά”

Το “αφήγημα” της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 παρουσιάζεται σε μία εκτεταμένη έκθεση Ελλήνων δημιουργών, οι οποίοι καλούνται να επικεντρωθούν σε έννοιες όπως η Ιστορία, η ατομική και η συλλογική μνήμη, η εθνική συνειδητοποίηση και η εθνική ταυτότητα, η πατρίδα, η ελληνικότητα και η αντίφασή της, καθώς και στο ερώτημα για το νόημα όλων αυτών των εννοιών στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, προσπαθούν να δώσουν τη δική τους εκδοχή για τα σύμβολα, τις εικόνες και τα πρόσωπα, τα μηνύματα και τα συνθήματά της Επανάστασης, το πνεύμα, την ορμή και τον δυναμισμό της, τις διαστάσεις εκείνου του ιστορικού γεγονότος που γέννησε το νέο ελληνικό κράτος. Πέρα από τον όποιο επετειακό χαρακτήρα, η έκθεση δεν επιθυμεί να είναι περιγραφική ή εικονογραφική, ούτε φιλοδοξεί να υποκαταστήσει την αυστηρή ιστορική μελέτη και έρευνα, τις διαφορετικές αναγνώσεις, τις ερμηνείες και τις αποτιμήσεις των ιστορικών.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Γιώργος Αλεξανδρίδης, Περικλής Αντωναρόπουλος, Άγγελος Αντωνόπουλος, Αννίτα Αργυροηλιοπούλου, Μιχάλης Αρφαράς, Μάρκος Γεωργιλάκης, Απόλλωνας Γλύκας, Περικλής Γουλάκος, Κορνήλιος Γραμμένος, Γιώργος Διβάρης, Μαριλένα Ζαμπούρα, Γιώργος Ζιάκας, Μάριον Ιγγλέση, Αντιγόνη Καββαθά, Τζουλιάνο Καγκλής, Μαριγώ Κάσση, Γιάννης Καστρίτσης, Κυριάκος Κατζουράκης, Άρης Κατσιλάκης, Γιάννης Κονταράτος, Σπύρος Κουρσάρης, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Μιχάλης Μανουσάκης, Πέννυ Μονογιού, Κυριάκος Μορταράκος, Παναγιώτης Μπαξεβάνης, Βάλλυ Νομίδου, Στέλλα Παγώνη, Μαρία Παναγιώτου, Νίκος Παπαδημητρίου, Βασίλης Παπασάϊκας, Βασίλης Παπατσαρούχας, Βαγγέλης Πλοιαρίδης, Σπυριδούλα Πολίτη, Κυριάκος Ρόκκος, Ιφιγένεια Σδούκου, Ηλίας Σιψάς, Άγγελος Σκούρτης, Ελευθερία Στόικου, Θεοδώρα Τσιάτσιου, Φίλιππος Τσιτσόπουλος, Κώστας Τσώλης, Ερατώ Χατζησάββα, Κώστας Χριστόπουλος, Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Continue Reading

Συγκινητικά

“Τα αγάλματα περιμένουν”

Η παράσταση “Τα αγάλματα περιμένουν” βασισμένη στο κείμενο του Ανδρέα Φλουράκη διαπραγματεύεται το ερώτημα “τι θα σώζαμε σήμερα σε περίοδο κινδύνου”. Έμπνευση στάθηκε η επιχείρηση Απόκρυψης των αρχαιοτήτων όλων των Μουσείων της χώρας το 1940.

Η παράσταση:
Η παράσταση συνδυάζει το αφηγηματικό στοιχείο από ντοκουμέντα της εποχής της Απόκρυψης του 1940, με τη μυθοπλασία: εικόνες ενός σύγχρονου κόσμου σε περίοδο αποσύνθεσης, φθοράς, εικόνες ανθρώπων χαμένων στην άγνοια και την εικονική πραγματικότητα, ανθρώπων που ερμηνεύουν τη ζωή με όρους NETFLIX. Αυτοί οι διασκορπισμένοι άνθρωποι, οι μοναχικοί και απελπισμένοι – τα “μελλοντικά αγάλματα” – δίπλα στα απομεινάρια του Ελληνικού Πολιτισμού αποκτούν ένα χαρακτήρα ανησυχητικό, μελαγχολικό, απόκοσμα επικίνδυνο.

Πρόκειται για σύγχρονα, αντι-ηρωικά πρόσωπα που μπαίνουν στην ορχήστρα του Αρχαίου Θεάτρου και αυτή η τολμηρή και ριψοκίνδυνη επιλογή, ίσως ανοίγει έναν δρόμο για τη διερεύνηση της σχέσης μας με την αρχαιότητα. Τι είναι τα αγάλματα για τα αγόρια των γυμναστηρίων, για τις καθαρίστριες των μουσείων, για τα παιδιά των κλαμπ και των μπαρ της παραλίας, για όλα τα πρόσωπα που περπατούν σήμερα μπροστά από τα μνημεία και τα αρχαία θέατρα;

Αυτός ο ανοίκειος συνδυασμός ντοκουμέντου, χιούμορ, λαϊκής κουλτούρας, επιστημονικής φαντασίας μέσα στο χώρο του Αρχαίου Θεάτρου είναι μια τολμηρή και ερευνητική καλλιτεχνική παρέμβαση, στην ανίχνευση της δικής μας σχέσης με τον πολιτισμό του τόπου μας.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Κυριακή Σπανού
Θεατρικό έργο: Ανδρέας Φλουράκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Παπουτσή
Σκηνικά: Άση Δημητρολοπούλου
Κοστούμια: Ολυμπία Σιδερίδου
Κίνηση: Αναστασία Μπρουζιώτη
Πρωτότυπη Μουσική : Δεσποινίς Τρίχρωμη
Σχεδιαστής φωτισμών: Γιώργος Τέλλος
Βοηθός σχεδιαστή φωτισμών: Φωτεινή Ματζόγλου
Υπεύθυνος Παραγωγής: Νίκος Γεωργάκης
Επιμέλεια ήχου: Γρηγόρης Καραφέρης
Κατασκευή σκηνικού: Φρέντυ Γκίζας, Αχιλλέας Τζάνακας, Χρήστος Καράκης, Νίκος Ανδριανόπουλος
Κατασκευή κοστουμιών: Νικολέττα Καΐση
Ηχογράφηση μίξη: Γιώτης Παρασκευαΐδης – Studio Aux
Φωτογραφίες παράστασης: Γιάννης Χατζηαντωνίου
Αφίσα: Μουτζούρα
Βίντεο / Τρέιλερ: Life of film Productions

Παίζουν: Θανάσης Ζέρβας, Χρήστος Κορδελάς, Μαρσέλα Λένα, Ανδρομάχη Μακρίδου, Αθηνά Σακαλή, Βάνα Σλέιμαν, Ηρακλής Τζαφέτας, Παναγιώτης Τόλιας

Continue Reading

Συγκινητικά

“Βάτραχοι” του Αριστοφάνη στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Έχει η Ποίηση θέση σε μια φαινομενικά ευημερούσα κοινωνία; Σ’ αυτήν την ξεκαρδιστική αλλά και εξόχως στοχαστική σάτιρα, ο Αριστοφάνης παρουσιάζει μια κατάβαση στον Κάτω Κόσμο, σε αναζήτηση του ποιητή που θα σώσει την πόλη. Η ποιητική μονομαχία του Ευριπίδη με τον Αισχύλο προσφέρει άφθονο γέλιο αλλά και προβληματισμό, ειδικά σε μια εποχή πνευματικής κρίσης σαν τη σημερινή, με τον ρόλο της ποίησης στην κοινωνική συνοχή να φαντάζει πιο κομβικός από ποτέ. Το έργο θα παρουσιαστεί σε πρωτότυπη, νέα μετάφραση του ποιητή και μεταφραστή Νίκου Α. Παναγιωτόπουλου, σε σκηνοθεσία της ταλαντούχας Αργυρώς Χιώτη, που κάνει το ντεμπούτο της φέτος στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Την παράσταση συνοδεύει η έκδοση της νέας μετάφρασης του Νίκου Α. Παναγιωτόπουλου, στο πλαίσιο της θεατρικής σειράς του Φεστιβάλ, με εισαγωγή και παραστασιογραφία από τον Καθηγητή Άγι Μαρίνη.

Μετάφραση: Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος
Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Μουσική: Jan Van de Engel
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Προπόνηση – Ακροβατικά: Μανούκ Καρυωτάκης
Βοηθός σκηνοθέτιδας: Κατερίνα Κώτσου
Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Ζούλια
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Δούρου / VASISTAS

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Εύη Σαουλίδου (Ξανθίας), Μαρία Κεχαγιόγλου (Διόνυσος), Μιχάλης Βαλάσογλου (Ηρακλής), Μανούκ Καρυωτάκης (Νεκρός), Ευθύμης Θέου (Χάρος, Αιακός, Πλούτων), Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη (Θεράπαινα, Ξενοδόχα Α’), Χαρά Κότσαλη (Ξενοδόχα Β’), Δήμητρα Βλαγκοπούλου (Υπηρέτης), Ακύλλας Καραζήσης (Ευριπίδης), Νίκος Χατζόπουλος (Αισχύλος), Αντώνης Μυριαγκός (Κορυφαίος)

Continue Reading

Συγκινητικά

Απομνημονεύματα: η πολιορκία της Ακροπόλεως

Τον Απρίλιο ολοκληρώνονται οι ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ.

Η φετινή σειρά δραματοποιημένων αναλογίων του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, υπό την σκηνοθετική επιμέλεια του Έκτορα Λυγίζου, είχε εστιάσει στους ήρωες των μεγάλων μύθων, εξερευνώντας την εξέλιξη του ηρωικού προτύπου από την αρχαιότητα έως σήμερα.

Ξεκινώντας από εμβληματικές μορφές ηρώων των αρχαίων χρόνων (Ορέστης, Αχιλλέας) και εξετάζοντας στην πορεία χαρακτηριστικούς ήρωες της Αναγέννησης, του ύστερου Διαφωτισμού (Δον Κιχότε, Ήρωας των Επαναστάσεων), αλλά και αντιήρωες του σύγχρονου κόσμου, η σειρά επιχείρησε μια ιδιόμορφη αφήγηση της ενηλικίωσης του ανθρώπου όπως αυτή καθρεφτίζεται στις ιστορίες και τους μύθους του.

Με όχημα αρχετυπικά κείμενα έξι μεγάλων ποιητών και συγγραφέων (Όμηρος, Αισχύλος, Μιγκέλ ντε Θερβάντες, Στρατηγός Μακρυγιάννης, Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Τόμας Μπέρνχαρντ) παρακολουθήσαμε τη σταδιακή απεξάρτηση των ηρώων από τους θεούς και τις μεγάλες αφηγήσεις και την επώδυνη προσγείωσή τους στο σύγχρονο κόσμο. Εδώ όπου οι αντιήρωες παλεύουν με τη ματαιότητα και την απελπισία βρίσκοντας διαφυγή είτε στην ειρωνεία και τον κυνισμό είτε στην τρέλα και την απόσυρση. Ορφανοί πια από τιμωρούς και προστάτες, ψάχνουν με αγωνία να χαθούν μέσα σ’ ένα μύθο που θα τους πει ποιο είναι το επόμενο βήμα και η επόμενη φράση τους.

 

Στρατηγού Μακρυγιάννη, 
Απομνημονεύματα: η πολιορκία της Ακροπόλεως

Ο Ιωάννης Τριανταφύλλου, o Στρατηγός Μακρυγιάννης, ήταν από τους πιο αντιφατικούς αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης. Γεννημένος στα τέλη του 18ου αιώνα σε ένα μικρό χωριό της Φωκίδας, υπηρετεί ως έφηβος έναν χωροφύλακα συγγενή του, αποκτά πλούτη ως έμπορος και δανειστής, μυείται στη Φιλική Εταιρεία στα 1820 και ένα χρόνο αργότερα μπαίνει στον ένοπλο αγώνα, προσχωρώντας στις τάξεις των κλεφταρματολών της Ρούμελης και παίρνοντας μέρος σε μερικές από τις σημαντικότερες μάχες της οκταετίας που θα ακολουθήσει, είτε ως απλός πολεμιστής είτε ως στρατηγός. Στα 1829, διορισμένος πολιτικός πια, αποφασίζει να μάθει σε όψιμη ηλικία γράμματα και αρχίζει τη συγγραφή των Απομνημονευμάτων του, παλεύοντας να εκφράσει με την «απελέκητη» γλώσσα του το πάθος, τη σύγχυση αλλά και την παραφροσύνη που του προκαλούσε η ταραγμένη εποχή του και τα μεγάλα γεγονότα της.

Τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη, εκτός από ένα πολύτιμο ιστορικό ντοκουμέντο, που φωτίζει με τον υποκειμενισμό του τα συμβάντα της Επανάστασης του 1821, αποτελούν κι ένα μνημειώδες κείμενο της νεοελληνικής γραμματείας, καθώς προσφέρουν ένα σπάνιο τεκμήριο του λαϊκού πολιτισμού, αλλά και της προφορικής γλώσσας της εποχής.

«Αφού λοιπόν καταγίνηκα ένα δυο μήνες να μάθω ετούτα τα γράμματα οπού βλέπετε, εφαντάστηκα να γράψω τον βίον μου, όσα έπραξα εις την μικρή μου ηλικία και όσα εις την κοινωνία, όταν ήρθα σε ηλικία, και όσα δια την πατρίδα μου, οπού μπήκα εις της Εταιρίας το μυστήριον δια τον αγώνα της λευτεριάς μας και όσα είδα και ξέρω οπού ᾿γιναν εις τον Αγώνα, και σε όσα κατά δύναμη συμμέθεξα κ᾿ εγώ κ᾿ έκαμα το χρέος μου, εκείνο οπού μπορούσα.»
 

Σκηνοθετική επιμέλεια: Έκτορας Λυγίζος
Ερμηνεύουν: Αλεξία Καλτσίκη, Αινείας Τσαμάτης

Κυριακή 04/04, 18.00

ΦΑΡΟΣ 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση live σε αυτή τη σελίδα, καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC και στο κανάλι του στο YouTube.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING