Connect with us

ΘΕΑΤΡΟ

“Ωνάσης” στο Παλλάς

ΩΝΑΣΗΣ – ΤΑ ΘΕΛΩ ΟΛΑ
Έρχεται στο Θέατρο ΠΑΛΛΑΣ

Η ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση μοιάζει με σύγχρονο παραμύθι και ως τέτοια έχει εξιστορηθεί εκατοντάδες φορές σε δημοσιεύματα από όλο τον κόσμο, κινηματογραφικές μεταφορές ή ακόμη και βιβλία. Η ταραχώδης ζωή ενός “κοφτερού” μυαλού που “διάβασε” την εποχή του και κατάφερε να γίνει ένας από τους πιο ισχυρούς άνδρες του 20ου αιώνα. Σε μία πολυτάραχη σε όλα τα επίπεδα επαγγελματική και προσωπική πορεία, συγκρούστηκε με τα μεγαλύτερα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα της εποχής, και ταυτόχρονα συνδέθηκε και σημάδεψε τις εμβληματικότερες και διασημότερες γυναίκες της εποχής, όπως την Τίνα Λιβανού, την Τζάκι Κένεντι και την Μαρία Κάλλας. Θάρρος και επιχειρηματικό ένστικτο, αυτό ήταν που τον χαρακτήριζε και που αποτέλεσε το δίπτυχο της επιτυχίας του.

Η παράσταση του Σταμάτη Φασουλή αποτελούμενη από ένα θίασο 25 ηθοποιών, βασισμένη σε διεθνή βιβλιογραφία, δημοσιογραφική έρευνα και προσωπικές μαρτυρίες, θα αποτελέσει μια θεατρική απόδοση της ζωής του Ωνάση με όλα τα στοιχεία του γνήσιου θεάτρου. Δράση, σασπένς, ύβρη και κάθαρση.

Στο ρόλο του Αριστοτέλη Ωνάση ο Σταμάτης Φασουλής. Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες της ζωής του, τη Τζάκι Κένεντι υποδύεται η Δήμητρα Ματσούκα, την Μαρία Κάλλας, η Κατερίνα Παπουτσάκη και την Τίνα Λιβανού, η Ευγενία Δημητροπούλου. Στο ρόλο του δαιμόνιου δημοσιογράφου που ερευνά και καταγράφει τη ζωή του, ο Μέμος Μπεγνής.

Τον Ωνάση σε νεαρή ηλικία ερμηνεύει ο Αγησίλαος Μικελάτος.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΘΕΑΤΡΟ

“Το ποτάμι που ήθελε να γυρίσει πίσω”

“Το Ποτάμι που ήθελε να γυρίσει πίσω” είναι ένα μουσικό παραμύθι της γνωστής στιχουργού Ελένης Φωτάκη, που ντύνουν μουσικά και ερμηνεύουν ζωντανά οι Φώτης Σιώτας και Αναστάσιος Μισυρλής και αφηγείται η ηθοποιός Ηρώ Μπέζου. Το παραμύθι είναι βασισμένο στο γαλλικό προκλασικό τραγούδι “Tourdion” (1530) του Pierre Attaingnant, που στα ελληνικά αποδόθηκε από τον Στάθη Χατζηιωαννίδη ως “Το ποτάμι”. Στην παράσταση, οι πρωτότυπες συνθέσεις μπλέκονται με γνωστά θέματα της κλασικής μουσικής και μουσικές του κόσμου.

Άλλοτε με μουσική και άλλοτε με τραγούδι, οι μικροί και οι μεγάλοι θεατές θα παρακολουθήσουν την ιστορία ενός μικρού ποταμιού που ξεκινά ένα ταξίδι αναζήτησης, θέλοντας να μάθει πώς να είναι χαρούμενο. Στον δρόμο του ανακαλύπτει τη σοφία της ροής προς τα εμπρός, της αέναης κίνησης και της συνέχειας.

Μουσική σύνθεση και ερμηνεία: Αναστάσιος Μισυρλής, Φώτης Σιώτας
Αφήγηση: Ηρώ Μπέζου

Για παιδιά 5-9 ετών

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

Online η παράσταση “Καθαρή Πόλη” από το Ίδρυμα Ωνάση

Αθηναίες και Αθηναίοι! Πόσο “καθαροί” είστε; Ας καταργήσουμε τα στερεότυπα. Οι μετανάστριες καθαρίστριες της Αθήνας γίνονται οι ιδανικές πρωταγωνίστριες αυτής της διεθνούς συμπαραγωγής θεάτρου-ντοκιμαντέρ, με την υπογραφή των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη. H Καθαρή Πόλη, η πιο πολυταξιδεμένη θεατρική παράσταση του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου, έρχεται για λίγες μέρες στις οθόνες μας. Την Κυριακή 29 Νοεμβρίου στις 21:00 συντονιστείτε στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση για τη ζωντανή YouTube πρεμιέρα της παράστασης, που από το 2016 έχει “καθαρίσει” σημαντικές θεατρικές σκηνές σε όλη την Ευρώπη. 

Την πρεμιέρα μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ. Η παράσταση θα παραμείνει διαθέσιμη για προβολή και μετά την πρεμιέρα.

Ποιοι καθαρίζουν την Αθήνα; Γιατί, στην πλειονότητά τους, είναι γυναίκες και μετανάστριες; “Γεννήθηκαν” καθαρίστριες; Πόσο διαφέρουν οι βιογραφίες τους από τις δικές σας; Γιατί χρησιμοποιείται ο όρος “σκούπα” στις επιχειρήσεις δίωξης μεταναστών από το δημόσιο χώρο; Ως θέατρο της πραγματικότητας, η Καθαρή Πόλη διερευνά την έννοια του “καθαρού” ως πυλώνα της ρατσιστικής ιδεολογίας και ανιχνεύει τα στερεότυπα, μέσα από το βλέμμα και τις προσωπικές μαρτυρίες εκείνων που είναι ειδικοί σε θέματα καθαριότητας: τις μετανάστριες καθαρίστριες της Αθήνας.

Για τον ρατσισμό του “καθαρού”, τον κίνδυνο του φασισμού, τη γυναικεία μετανάστευση και την ταυτότητα της “καθαρίστριας” μιλούν 5 πραγματικές καθαρίστριες από διαφορετικές χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία, πρώην Σοβιετική Ένωση, Νότια Αφρική, Φιλιππίνες). Οι ιστορίες τους διαμορφώνουν νέες εικόνες της καθαρίστριας μετανάστριας. Από καθηγήτριες πανεπιστημίου μέχρι αρχιτεκτόνισσες στις χώρες καταγωγής τους, μητέρες και αγωνίστριες, οι γυναίκες αυτές θυσιάζονται στην Αθήνα του σήμερα για τους δικούς τους και παλεύουν με υπερφυσική δύναμη, σαν σούπερ ηρωίδες της καθημερινότητας.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία/δραματουργία: Ανέστης Αζάς, Πρόδρομος Τσινικόρης
Δραματουργική συνεργασία/έρευνα: Μαργαρίτα Τσώμου
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ελένη Στρούλια
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Βίντεο: Νίκος Πάστρας
Εμφανίζεται στα βίντεο: Νέλλη Καμπούρη
Κατασκευή Κούκλας: Γιάννης Κατρανίτσας
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ιωάννα Βαλσαμίδου και Λιάνα Ταουσιάνη
Βοηθός Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου: Ζαΐρα Φαληρέα
Διεύθυνση Παραγωγής: Βασίλης Χρυσανθόπουλος

Πρωταγωνιστούν: Mabel Mosana, Rositsa Pandalieva, Fredalyn Resurreccion, Drita Shehi, Valentina Ursache 

Continue Reading

Επικαιρότητα

“Προδοσία” του Χάρολντ Πίντερ στο Θέατρο Βρετάνια

Στη σκηνή του θεάτρου Βρετάνια παίρνει σάρκα και οστά το κείμενο του Βρετανού συγγραφέα Harold Pinter “Προδοσία”, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Αιμίλιου Χειλάκη.

Η “Προδοσία” είναι η ιστορία τριών ανθρώπων που προδίδουν και προδίδονται.
Προδίδουν τους συντρόφους τους, τον γάμο τους, τη φιλία τους, τον εαυτό τους, τα ιδανικά τους και τα πιστεύω τους. 

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χάρολντ Πίντερ εστιάζει στο πως ο χρόνος αλλάζει την αντίληψή μας για το παρελθόν, επιλέγοντας να αφηγηθεί την ιστορία αντίστροφα, αρχίζοντας από το τέλος της ερωτικής σχέσης και τελειώνοντας με την αρχή της. 

Aφηγείται την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου μεταξύ της Έμμα, του συζύγου της Ρόμπερτ και του Τζέρι που είναι ο καλύτερος φίλος του Ρόμπερτ.
Καθώς το νήμα της ιστορίας ξετυλίγεται χρονολογικά αντίστροφα, το έργο ξεκινάει με την τελευταία συνάντηση των δυο πρώην παράνομων εραστών και σταδιακά γινόμαστε μάρτυρες όλου του χρονικού τις σχέσης τους: την αποκάλυψη της σχέσης από τον σύζυγο, της αντιπαράθεσης των δυο πρώην φίλων και του πρώτου παράνομου φιλιού που ξεκίνησε τον αέναο κύκλο της προδοσίας. 

Στην διάρκεια εννέα σκηνών, μέσα από τις εξομολογήσεις τους αλλά κυρίως από τις σιωπές τους, τρεις άνθρωποι αναλογίζονται πόση αξία έχει η αλήθεια όταν αυτή απειλεί την εύθραυστη καθημερινή ισορροπία τους. 

Αξίζει κανείς να παλέψει για να διατηρήσει τις αυταπάτες του προκειμένου να μπορέσει να ζήσει; Και ποια τελικά είναι η βαρύτητα της προδοσίας όταν όλοι έχουν προδώσει και προδοθεί.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Μανώλης Δούνιας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης
Συνεργαζόμενη σκηνοθέτης: Λίνα Ζαρκαδούλα
Σκηνικά Κοστούμια: Γιώργος Γαβαλάς

Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικος Τσιμάρας
Φωτογραφίες: Γιάννης Βασταρδής
Θεατρικές Επιχειρήσεις: Κάρολος Παυλάκης

Παίζουν:
Ρόμπερτ: Λάκης Λαζόπουλος
Έμμα: Αθηνά Μαξίμου
Τζέρι: Αιμίλιος Χειλάκης

 

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

“Μισά-μισά” των Jordi Sánchez & Pep Anton Gómez

Η απρόβλεπτη κωμωδία “Μισά-μισά” (“Mitad y Mitad”) των Καταλανών Jordi Sánchez & Pep Anton Gómez, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά, θα παρουσιαστεί από τον Οκτώβριο στο Μικρό Παλλάς. 

Η υπόθεση:
Η μαμά είναι κάπου 80φεύγα και βάλε, με το εγκεφαλικό της, τη γρίπη της και όλα τα συμπαρομαρτούντα. Τα έχει στυλώσει όμως -αν και κατάκοιτη- και δε λέει με τίποτα να αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο! Η μαμά έχει δυο γιους. Ετεροθαλείς. Ο ένας είναι γύρω στα 40, δάσκαλος. Δεκαπέντε χρόνια τώρα την προσέχει. Την προσέχει; Ανελλιπώς! Την ταΐζει, την ποτίζει και σχεδόν την καθαρίζει!!! Ο άλλος έχει πατήσει τα 50, παντρεμένος με μία καραφλή μέγαιρα, που του κάνει τη ζωή ποδήλατο με τις απαιτήσεις της. Έχει μία επιχείρηση που πάει κατά διαόλου και έχει και χρέη. Πολλά.Οι δυο τους συναντιούνται αυτό το βράδυ στο σπίτι της μάνας τους που θα κληρονομήσουν όταν πεθάνει. Στο σπίτι αυτό που πρέπει να πουληθεί για να σωθούν και να βγουν από τη φυλακή που έχουν χτίσει μέσα τους και ολόγυρά τους. Λίγο πριν το ξημέρωμα τα δύο αδέλφια μοιράζονται προσωπικές επιθυμίες, απωθημένα και αδιέξοδα. Αποκαλύπτουν μυστικά και γεγονότα ακόμα και τις πιο “κακές” σκέψεις τους, τις πιο ενοχλητικές επιθυμίες τους! Ξαναγνωρίζονται.Τι δράμα κι αυτό με τη μάνα τους που δε λέει ν’ αποδημήσει εις Κύριον. Μήπως να βάζανε ένα χεράκι και να της “άνοιγαν” τον δρόμο προς τον ουρανό; Πλάκα κάνεις; Και ποιος θα το αναλάβει; Όπου να΄ναι θα φέξει. Καυστικό χιούμορ, ιλαροτραγικές καταστάσεις, απίστευτες ανατροπές, συνθέτουν την απολαυστική, πονεμένη και “δηλητηριώδη” κωμωδία, που αναποδογυρίζει τις ζωές των δύο αδελφών σε μία νύχτα. Όσο για τη ζωή της μάνας; Μένει να ερευνηθεί.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Els de Paros
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά: Έρση Δρίνη
Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Σχεδιασμός Φωτισμού: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Μυλωνά

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Λευτέρης Ελευθερίου, Αντώνης Κρόμπας

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

“Hair, the musical” στο Θέατρο Ριάλτο

Το Hair μας συστήνει τη “φυλή”, μια ομάδα πολιτικά ενεργών χίπις της “Εποχής του Υδροχόου” που ζουν μια μποέμικη ζωή στη Νέα Υόρκη και αγωνίζονται ενάντια στη στρατολόγηση στον πόλεμο του Βιετνάμ. Ο Claude, ο καλός φίλος του Berger, η συγκάτοικός τους Sheila και οι φίλοι τους αγωνίζονται να εξισορροπήσουν τις νέες τους ζωές, τους έρωτές τους και τη σεξουαλική επανάσταση με την εξέγερσή τους ενάντια στον πόλεμο, την συντηρητική κοινωνία και τους γονείς τους. Τελικά, ο Claude πρέπει να αποφασίσει αν θα αντισταθεί όπως έκαναν οι φίλοι του ή να υποκύψει στις πιέσεις των γονιών του (και της συντηρητικής Αμερικής) να υπηρετήσει στο Βιετνάμ, να συμβιβαστεί εγκαταλείποντας τις φιλειρηνικές του ιδέες και να διακινδυνεύσει τη ζωή του.

Ταυτότητα Παράστασης
Απόδοση – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαλισσόβας
Χορογραφίες: Τάσος Ξιαρχό
Μουσική διδασκαλία – διεύθυνση ορχήστρας: Ανδρέας Κουρέτας
Απόδοση Ελληνικών στίχων: Ανδρέας Κουρέτας
Ενδυματολόγος: Γιώργος Σεγρεδάκης
Σκηνογράφος: Τέλης Καρανάνος
Μακιγιάζ: Make Up Lab by Yannis Marketakis
Hair styling: Κώστας Μπράτης
Φωτογραφίες παράστασης: Πάνος Γιαννακόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής: Γιώργος Σαμαρτζής
Βοηθός σκηνοθέτη: Τάσος Κοντόγιωργας

Πρωταγωνιστούν: Μαίρη Συνατσάκη, Ίαν Στρατής, Ιάσονας Μανδηλάς, Κατερίνα Σούσουλα, Κόνυ Μεταξά, Τάσος Ξιαρχός, Στέφανος Μουαγκιέ, Νικόλας Ραπτάκης, Έλενα Κορωναίου, Έλενα Βακάλη, Ανδρέας Κουρέτας, Αντώνης Βλάχος, Γιώργος Γαζής, Ηλίας Σαμαρτζής

Continue Reading

ΘΕΑΤΡΟ

Η Δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο 2020

Τριετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα 2018-2020/ Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο.
Μάρτιος – Απρίλιος – Μάιος 2020 / Τρίτος χρόνος

Το τριετές Φεστιβάλ “Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο”, ολοκληρώνεται φέτος στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά, διαδικτυακά, με την παρουσίαση τριών έργων Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων, οι οποίοι έχουν χαράξει το δικό τους δρόμο στη νεοελληνική δραματουργία: “Φαύστα” του Μποστ, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν, το μονόπρακτο η “Πόλη” της Λούλας Αναγνωστάκη, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, και το “Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;” της Χρύσας Σπηλιώτη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού. 

Λόγω του πανδημίας του COVID – 19 και των εκτάκτων συνθηκών οι οποίες δεν επιτρέπουν την προσέλευση θεατών – κοινού στο θέατρο, το φεστιβάλ “Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο”, θα παρουσιαστεί διαδικτυακά από την ιστοσελίδα του ΔΘΠ: www.dithepi.gr, μέσω 13 επεισοδίων, τα οποία θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 8 Μαΐου και θα ολοκληρωθούν την Κυριακή 7 Ιουνίου.

Η προβολή των ανοιχτών προβών αλλά και των τελικών παραστάσεων των τριών νεοελληνικών έργων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, θα πραγματοποιηθεί σε ορισμένες ημέρες και ώρες, δίνοντας τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας όλων όσοι το παρακολουθήσουν με τους συντελεστές.

Την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο, για την φετινή τρίτη χρονιά (2020) , ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Κυριακού
Τα επεισόδια παρουσιάζει η Κατερίνα Μπιλάλη

Σκοπός της “Δυναμικής” είναι η ανάδειξη και η προώθηση του ελληνικού θεατρικού κειμένου, η γνωριμία του κοινού με τα “μυστικά” του θεάτρου, αλλά και η εξοικείωσή του με τη “γέννηση” της θεατρικής πράξης. Στόχος είναι να έρθει ο κόσμος πιο κοντά στο θέατρο και το θέατρο πιο κοντά στον κόσμο.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING